WAAR WIJ VOOR STAAN

BUSINESS FASHION ACADEMY

OVER BFA

De oprichter van BFA heeft ervaring als ontwerper, onderneemster, docent en student. Door al haar ervaringen weet zij waar alle knelpunten als ondernemer en in het onderwijs liggen. Hoe deze knelpunten onderuitgehaald kunnen worden is verwerkt in het onderwijs van BFA. Hierdoor is Business Fashion Academy anders dan andere opleiding. 

JIJ BENT UNIEK


Bij ons draait het écht om jou als persoon. Ieder mens is uniek, daarom doen wij bij onze opleiding niet aan labelen en willen wij geen stempel op jou drukken, je mag gewoon jezelf zijn en blijven. Bij de opleidingen en cursussen gaan we diep in op alle belangrijke aspecten van het leergebied, we brengen het niet ter sprake, maar tot spreken. Buiten de kennis die je opdoet uit het vakgebied gaan we ook aan de slag met jouw persoonlijke ontwikkeling. Dit vinden wij bij onze opleiding heel belangrijk, het draait namelijk niet alleen om kennis maar ook om houding en mentaliteit. Zo leer je ook de skills die je in de modebranche nodig zult hebben en krijg je onder meer les in presenteren. Het traject van persoonlijke ontwikkeling is voor iedere student dan ook anders; zoals we al zeiden; iedereen is uniek, en als je jezelf ontwikkelt bloeien er pas écht mooie dingen op. Door duidelijk deze combinatie te maken in het geven van onderwijs creëren wij professionals; je beschikt niet alleen over kennis maar kunt vervolgens hieruit ook handelen, doen en denken. 


Om je zo goed mogelijk op te leiden krijg je les van verschillende top professionals uit verschillende werkgebieden. Zo kun je les krijgen van een wethouder tot aan een topondernemer. Deze diversiteit vinden we belangrijk omdat dit zorgt voor een bredere kennis. Tevens werk je hierdoor ook meteen aan jouw netwerk, iets wat we bij Business Fashion Academy ook erg belangrijk vinden. 

HET ONDERWIJSCONCEPT

We bieden onze opleidingen aan in de Nederlandse taal, maar zijn internationaal georiënteerd. Vandaag de dag kun je immers zowel nationaal als internationaal veel bereiken, we beperken ons hierin niet. 


Business Fashion Academy is gevestigd in Eindhoven. We vinden het belangrijk dat onze studenten les krijgen in een omgeving waar ze veel inspiratie kunnen opdoen. Wij zijn ervan overtuigd dat Eindhoven, de designstad van Nederland, onze studenten hierin kan verrijken.  


Business Fashion Academy is opgericht door toponderneemster en internationaal fashion designer Zeynep Dag.

Bij ons leer je van niemand minder dan Zeynep Dag; de vrouw die haar eigen merk Alzúarr in 5 maanden internationaal succesvol maakte en Hollywood artiesten zoals J.LO, Beyoncé en Rihanna kan rekenen tot haar klanten. 

Zeynep is in 2018 uitgeroepen tot zakenvrouw van het jaar en heeft zij in 2019 de Communication Award gewonnen. In 2018 werd zij genomineerd voor de Cultuurprijs.

Zeynep heeft gedurende haar carrière gewerkt voor internationale merken als designer en daarnaast is zij altijd actief geweest als docent.

Op haar 21ste gaf zij les op het HBO en hiermee werd zij de jongste docent ooit op het HBO. Tevens was zij de jongste coördinator ooit op het MBO met haar 22ste.

Tevens heeft Zeynep met haar mentaliteit en discipline voor haar 25ste twee bachelors en een masterdiploma weten te halen.

Samen met haar team van professionals zal zij ervoor zorgen dat jij je tot een top niveau kan ontwikkelen binnen de fashionbranche. Business Fashion Academy is dé Fashion Academy waar dromen gerealiseerd worden. Als privéschool halen wij het beste in je naar boven en gaan wij samen hard aan de slag om aan jouw pad van succes te timmeren. Het draait bij ons om persoonlijk aandacht en jij, als individu, staat bij ons centraal. 

OPRICHTSTER & DIRECTRICE

ZEYNEP DAG

Communicatie award 2019

COMMUNICATIE AWARD 2019

De founder & owner van Business Fashion Academy was afgelopen week tijdens het evenement van de stichting de haring partij 2019 de winnares van de Communicatie award 2019. Zeynep heeft de jury overtuigd met haar verhaal over hoe zij haar reis naar realisatie van haar droom heeft vormgegeven en beleefd. De jury had het volgende te zeggen, diep onder indruk is de jury van haar doorzettingsvermogen, durf, kracht en enthousiasme, waarmee ze uiteindelijk een wereldmerk wist op te zetten en zichzelf volledig onafhankelijk kon maken. Haar lef en creativiteit worden gereflecteerd in haar schoenontwerpen waarmee ze vervolgens via social media een grote schare fans en trouwe klanten heeft weten te bereiken.

 

Doordat zij niet in hokjes denkt, creëert zij nieuwe inzichten en verbindingen die de bestaande merken ontberen en waardoor ze in staat is om heel diverse groepen mensen aan zich te binden. Een echt mensen mens en zij durft zich kwetsbaar op te stellen.

Veel energie steekt zij in het meenemen van anderen in haar successtory, want naast haar reguliere werkzaamheden zet zij zich ook belangeloos in voor maatschappelijke initiatieven en probeert zij het verschil te maken door les te geven aan de hogeschool en zelfs haar eigen academy op te richten om zo ook de andere een mogelijkheid te geven te leren van haar verhaal. Volgens de jury is Zeynep een allround persoonlijkheid die met haar creatieve energie en charmante persoonlijkheid zakelijk veel succes weet te behalen en daarbij ook nog een leuk en gewaardeerd mens weet te blijven. Een Sociaal maatschappelijk betrokken onderneemster met oog voor detail en een welhaast on-Nederlands gevoel voor show en drama. 

Bron: De Nationale Haringpartij

EZVN ondernemer 2018

Woensdag 13 juni 2019

LEVEN NA DE EZVN AWARDS

Zeynep Dag, EZVN Ondernemer 2018. Het is dagelijks een gekkenhuis. Zij wordt door meerdere bedrijven, organisaties en instellingen benaderd met de vraag om als gastspreker op te treden. Ook verschillende media benaderen haar regelmatig voor verschillende interviews. Zij is in aanraking gekomen met heel veel verschillende soorten mensen en heeft daardoor haar netwerk kunnen vergroten en versterken. En zij zet haar netwerk graag in om anderen te helpen die hun dromen willen najagen. Tevens heeft zij een eigen academy opgericht. Een antwoord op de vraag die zij tegenkwam in markt. Als een echte ondernemer greep zij de kans die voor haar lag.

Bron: EZVN

Wat wij bieden

01

ALLE FASHION ASPECTEN 

BFA is de enige mode opleiding in Nederland waarbij je aan de slag kan gaan met alle aspecten binnen de fashion; tassen, sieraden, lingerie, schoenen, kleding en beauty! Heb je altijd een liefde gehad voor een van deze fashion items? Dan kan je gedurende de opleiding daarmee aan de slag gaan en jezelf ontwikkelen tot een top professional!

02

INTERNATIONAAL

Bij Business Fashion Academy bekijken we dingen met een internationaal aspect: er zijn tegenwoordig namelijk nationaal maar ook internationaal veel mogelijkheden. Dit kun je merken aan praktijk gebonden opdrachten waarbij samen wordt gewerkt met de grootste internationale partijen zoals stylisten, fashion designers en ondernemers.

03

PERSOONLIJK

Bij ons sta jij centraal. Dat is terug te zien in onze manier van onderwijs. De klassen zijn klein en er is veel contact met de docenten. Zo zijn we tijdens de opleiding naast het bijbrengen van de juiste kennis en vaardigheden ook veel bezig met jouw persoonlijke ontwikkeling. We vinden het belangrijk dat je bij ons jezelf kunt zijn en jezelf kunt ontwikkelen.

04

PROFESSIONALITEIT

Onze professionaliteit gaat in verschillende richtingen. Als eerste staat professionaliteit bij ons centraal. Daarom leer je bij Business Fashion Academy alleen maar van professionals. Omdat wij onze studenten niet alleen kennis en praktijk bieden maar ook aan de slag gaan met de juiste mentaliteit zorgen wij ervoor dat onze studenten zich hier ontwikkelen als professional.

Eindhovense schoenenontwerpster Zeynep Dağ uitgeroepen tot ‘etnische ondernemer van het jaar’

Rob Burg, Maandag 12 november 2019

EINDHOVEN/ROTTERDAM - Zeynep Dag uit Eindhoven, ontwerpster en eigenaresse van het schoenenmerk Alzúarr, is uitgeroepen tot ‘etnische ondernemer van het jaar’. De award werd zaterdag in Rotterdam uitgereikt, door de businessclub Etnische Zaken Vrouwen Nederland (EZVN). Er waren ook prijzen voor de manager en de zakenvrouw van het jaar. 

Die laatste titel -die vorig jaar de Eindhovense restauranthouder Eveline Wu ten deel viel- was iets te hoog gegrepen voor de schoenenontwerpster van Turkse afkomst. ,,Zakenvrouw van het jaar kun je pas worden bij een jaaromzet vanaf 2,5 miljoen. Zo ver ben ik nog niet, hoewel het heel goed gaat. Afgelopen jaar had ik een omzetgroei van 116 procent. Als het zo doorgaat heb ik in 2021 een miljoenenbedrijf", zegt de Eindhovense zelfverzekerd. 

Beyoncé

Dag startte haar bedrijf ruim twee jaar geleden. Haar exclusieve schoenontwerpen bleven niet onopgemerkt. Vooral via Instagram -waar ze 70.000 volgers heeft- en Facebook weet ze een hoop potentiële klanten te bereiken. De luxe hoog gehakte schoentjes trokken ook de belangstelling van diverse beroemdheden, onder wie zangeres Rihanna en Jennifer Lopez.  Zangeres Beyoncé bestelde begin dit jaar voor 25.000 euro een paar met bladgoud bedekte laarzen. Dağ: ,,Ik heb nog geen foto's of andere bewijzen gezien dat ze ze ook draagt. Misschien in haar privé leven?”

De Eindhovense laat niet het achterste van haar tong zien als het op verkoopcijfers aankomt. ,,Hou het maar op enkele duizenden per jaar", zegt ze. ,,De schoenen verkoop ik niet alleen online, maar ook in mijn winkel in Qatar en vanuit mijn showroom in Parijs. Daar komen vooral klanten uit de Emiraten: die willen de schoenen zien en voelen.”

Inmiddels telt de collectie 24 modelletjes. Een van de nieuwste ontwerpen heeft ze aan haar voeten: zwarte, hoog gehakte muiltjes met daarop -in glitterletters- de woorden ‘fuck off’. ,,Dat is mijn levensmotto. Mijn schoenen zijn een vertaalslag van mijn leven. Ik heb altijd aan iedereen schijt gehad.”

Bron: ED

BRON FONTYS

Zeynep Dag verovert de wereld met haar stilletto's

Doe waar je gelukkig van wordt en werk keihard, luidt het devies van schoenontwerpster Zeynep Dag (28). In 2012 studeerde ze af aan de Fontys-opleiding Art, Communication and Design in Tilburg. Daarna timmerde ze aan de weg met de succesvolle schoenenlijn Alzúarr. Onder meer Beyoncé, Rihanna en Kylie Jenner vielen al voor haar sierlijke stiletto’s.

Tijdens haar studietijd op de FHK (Fontys Hogeschool voor de Kunsten) viel Dag al op in haar strakke jurkjes, hakken en make-up. “Ik liep er als een soort chique vrouw tussen”, vertelt ze. Ook nu weer: gestoken in een knalrood pak met zilver-rode stiletto’s eronder ziet ze er tot in de puntjes verzorgd uit als we afspreken op de FHK voor een interview.

“Schoenen zijn echt mijn obsessie, dat gaat nergens meer over”, vertelt Dag lachend. “Op kantoor zeggen ze dat ik praat over schoenen alsof het mijn kinderen zijn. Hakken zijn voor mij een symbool van kracht en vrouwelijkheid. Op dagen dat ik me het slechtste voel, draag ik mijn hoogste hakken. Dan voel ik me juist sterker.”

Hoe belangrijk schoenen nu ook voor haar mogen zijn, een carrière als schoenenontwerpster had Dag in de beginjaren van haar studie niet voorspeld. Ze koos voor een studie Art, Communication and Design aan Fontys, met de gedachte om modeontwerpster te worden, maar kwam halverwege haar studie erachter dat modeontwerpen toch niet bij haar paste.

Bron: Bron Fontys

TEXTILIA 

Schoenenondernemer Zeynep Dag lanceert zakelijke modeopleiding

Zeynep Dag, eigenaar van het luxe schoenenmerk Alzúarr, komt met een eigen privéschool, de nieuwe Business Fashion Academy (BFA). Dag zette haar eigen label in korte tijd internationaal op de kaart en wil haar kennis via BFA overdragen op een nieuwe lichting modeondernemers. Het programma van de Business Fashion Academy bestaat uit de jaar- en avondopleiding Business & Fashion en de cursussen Fashion, E-commerce, Marketing & Social Media en Adobe.

Dag richtte Alzúarr in 2017 op. De prijzen van haar schoenen beginnen bij 350 dollar, maar op verzoek van een Amerikaanse styliste maakte ze ook al een paar van bladgoud en een prijskaartje van 25.000 dollar. Het merk wordt wereldwijd verkocht; Alzúarr is met name populair in Amerika, Azië en de Verenigde Arabische Emiraten.

Bron: Textilia, 2019

YOUR DAILY FASHION NEWS

Zeynep Dag begint Business Fashion Academy

Schoenenkoning Zeynep Dag start een eigen Business Fashion Academy in Eindhoven, dit meldt Fashion United vandaag. De privéschool biedt jaaropleidingen, avondopleidingen en cursussen gericht op fashion, e-commerce, marketing, social media en Adobe. De opleidingen zullen allemaal op HBO-niveau zijn. Zeynep is de oprichtster van het luxe schoenenmerk Alzúarr dat werd gedragen door vele bekende sterren. Vooral zangeres Rihanna is groot fan van het merk en laat regelmatig schoenen ontwerpen door Zeynep. Het merk is binnen een paar jaar werelwijd bekend geworden. De reden voor het succes verklaard Zeynep door haar mentaliteit, haar enorme doorzettingsvermogen en een ijzeren discipline. ‘Believe you can and you are halfway there’, is dan ook niet voor niets de slogan van de nieuwe opleiding.

Bron: Your daily fashion news

FASHION UNITED

Zeynep Dag, oprichter luxe schoenenmerk Alzúarr, start mode-opleidingen op HBO-niveau

Marjolein Stormezand, maandag 08 april 2019

Zeynep Dag, ontwerper en eigenaar van het luxe schoenenmerk Alzúarr, start met een Business Fashion Academy in ‘designstad’ Eindhoven.

Dit deelt Dag in een persbericht. De privéschool biedt jaaropleidingen, avondopleidingen en cursussen richting verschillende disciplines waaronder Fashion, E-commerce, Marketing en Social Media en Adobe.

Dag, die door de businessclub Etnische Zaken Vrouwen Nederland in november vorig jaar werd uitgeroepen tot etnische ondernemer van het jaar, dankt haar succes naar eigen zeggen aan haar mentaliteit, doorzettingsvermogen en discipline; drie eigenschappen die de toekomstige student van de BFA volgens het persbericht moet bezitten. 'Believe you can and you're halfway there', is dan ook de slogan voor de opleiding.

Dag introduceert naar eigen zeggen een ‘geheel nieuwe onderwijsstrategie’. De studenten leren volgens het persbericht alle kennis over de door hen gekozen opleiding of cursus om hierna zelf als professional het werkende leven in te gaan. Dag zet daarom verschillende professionals uit haar netwerk in om de student ‘zo breed mogelijk’ op te leiden.

De opleidingen worden aangeboden in de Nederlandse taal maar zijn volgens de website van de school internationaal georiënteerd. De opleidingen zijn op HBO-niveau.

Bron: Fashion United, 2019

BFA PROGRAMMA

BFA FACTSHEETS

BFA CONTACT

BFA FASHION BUSINESS ACADEMY

Stratumseind 32

5611 ET Eindhoven

info@businessfashionacademy.nl 

OPENINGSTIJDEN

MA - VR  09:00 - 18.00 

WWW.BUSINESSFASHIONACADEMY.NL